Δευτέρα, 08 Ιούνιος 2015 08:45

5 καλοκαιρινά προβλήματα υγείας και οι τροφές για να τα ξεπεράσεις εναλλακτικά!

Rate this item
(0 votes)
Το καλοκαίρι φέρνει μπελάδες και για την υγεία σου αλλά με τις σωστές τροφές μπορείς να τους ξεπεράσεις.

Μικρά προβλήματα υγείας, μεγάλοι μπελάδες. Τα παρακάτω ενοχλητικά συμπτώματα μπορούν να σου στερήσουν πολλές καλοκαιρινές απολαύσεις. Αντί να τρέχεις στο φαρμακείο, δοκίμασε πρώτα να αναθεωρήσεις το καθημερινό σου μενού.

 

Κυστίτιδα

Δοκίμασε Έχεις ακούσει για το κράνμπερι, έναν κόκκινο καρπό ιδιαίτερα διαδεδομένο σε βόρειες χώρες και στην Αμερική; Ο λόγος που αξίζει να τον αναζητήσεις στα σούπερ μάρκετ –θα τον βρεις νωπό ή κατεψυγμένο- είναι η εξαιρετική αποτελεσματικότητα του στη θεραπεία κυστίτιδας και την πρόληψη των ουρολοιμώξεων.

Η δράση του δεν οφείλεται τόσο στην όξινη φύση του, αλλά σε ένα συστατικό του, τη συμπυκνωμένη τανίνη, που εμποδίζει τα μικρόβια να κολλήσουν στον επιθηλιακό ιστό των οργάνων του ουροποιητικού συστήματος. Έτσι, προλαμβάνεται η απομάκρυνση των βακτηριδίων με τα ούρα με αποτέλεσμα την πρόληψη των ουρολοιμώξεων και των συμπτωμάτων τους. Ο χυμός λεμονιού, διαλυμένος σε λίγο νερό, επίσης βοηθά στον καθαρισμό της κύστης από τα μικρόβια.

Η άλλη λύση Τα θαλασσινά – στρείδια, μύδια, καβούρια. Ο ψευδάργυρος που περιέχουν τονώνει την άμυνα του οργανισμού και λειτουργεί ως αντιβακτηριακό.

Ημικρανίες

Δοκίμασε Νερό, νερό, νερό. Η αφυδάτωση αποτελεί μία από τις κυριότερες αιτίες πονοκεφάλων. Από τις τροφές προτίμησε την μπανάνα, τα αμύγδαλα, το σπανάκι και τα brazil nuts – τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο, η έλλειψη του οποίου στον οργανισμό σχετίζεται με χρόνιους πονοκεφάλους.

Μια άλλη ουσία, που μπορεί να σε βοηθήσει στα περιστατικά ημικρανίας, είναι η βιταμίνη B2 ή ριβοφλαβίνη, που υπάρχει στο τυρί, το κοτόπουλο (στήθος), το συκώτι και στη μαγιά μπίρας (μπορείς να την προσθέτεις καθημερινά στο γιαούρτι ή στα δημητριακά που περιλαμβάνεις στο πρωινό σου).

Η άλλη λύση Πολλές έρευνες αποδεικνύουν πως η πιπερόριζα ή το τζίντζερ, όπως είναι ευρύτερα γνωστή, λόγω της αντιφλεγμονώδους δράσης της, δρα αποτελεσματικά και κατά των ημικρανιών.

Φρόντισε, λοιπόν, να διαθέτεις πάντα στο σπίτι αλλά και μαζί σου στο ταξίδι των διακοπών πιπερόριζα σε πούδρα, που θα την προσθέτεις στα φαγητά, ή φακελάκια με τσάι από τζίντζερ.

 

Έρπης

 

Δοκίμασε Κοτόπουλο, καθώς περιέχει ένα αμινοξύ, τη λυσίνη, που καταπολεμά ιώσεις όπως ο έρπης, που μπορούν να «φουντώσουν» εξαιτίας της υπερβολικής μας έκθεσης στον ήλιο. Άλλες τροφές με σημαντικές ποσότητες αυτής της ουσίας είναι η γαλοπούλα, το τυρί και τα κινέζικα όσπρια mung beans.

Η άλλη λύση Τα πορτοκάλια και οι κόκκινες πιπεριές είναι πλούσια σε βιταμίνη C η οποία σε μεγάλες ποσότητες πιστεύεται πως αδρανοποιεί τον ιό του έρπη.

Εγκαύματα

Δοκίμασε Τροφές που θα σου παρέχουν επαρκείς ποσότητες βιταμίνης Ε, όπως τα αμύγδαλα, οι ηλιόσποροι και το ελαιόλαδο, και ψευδαργύρου – καλύτερες πηγές του είναι το κοτόπουλο, τα στρείδια (με πέντε όστρακα καλύπτεις τις ημερήσιες ανάγκες σου σε ψευδάργυρο που ανέρχονται στα 15 mg).

Και οι δύο ουσίες συμβάλλουν στην ανάπλαση και την επούλωση των ιστών του δέρματος, ενώ η βιταμίνη Ε σε προστατεύει από φλεγμονές σε περίπτωση εγκαυμάτων.

 

Πάντως, αν πάρεις μια χούφτα αμύγδαλα μαζί σου στην παραλία και τα φας πριν από την ηλιοθεραπεία, μπορείς με έναν απόλυτα ασφαλές τρόπο να αυξήσεις τις αντοχές σου σε υπεριώδεις ακτίνες.

Η άλλη λύση Έπειτα από ένα έγκαυμα, ο οργανισμός σου έχει αυξημένες ανάγκες σε βιταμίνη C και σε πρωτεΐνες. Η πρώτη είναι μια ουσία κατεξοχήν επουλωτική, οι δεύτερες χρησιμοποιούνται από το σώμα ως δομικά στοιχεία. Πρόσθεσε λοιπόν στο καθημερινό σου διαιτολόγιο πορτοκάλια, λεμόνια, φράουλες, κόκκινες πιπεριές και τρώγε καθημερινά κρέας ή ψάρι, γιαούρτι και αβγά.

Αλλεργική ρινίτιδα

Δοκίμασε Και σε αυτή την περίπτωση η βοήθεια θα έρθει από τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C – εσπεριδοειδή, φράουλα, μούρα, κόκκινες πιπεριές. Ανάμεσα στις τόσες ευεργετικές ιδιότητες αυτές της πολύτιμης ουσίας συγκαταλέγεται και η πρόληψη της ρινικής καταρροής μέσω της μείωσης των επιπέδων της ισταμίνης στον οργανισμό.

(Εάν δεν το γνωρίζεις, πρόκειται για την ουσία που απελευθερώνεται σε μεγάλες ποσότητες κατά τη διάρκεια μίας αλλεργικής αντίδρασης και ευθύνεται για τα περισσότερα αλλεργικά συμπτώματα.)

Η άλλη λύση Φάε ένα μήλο. Η κερσετίνη που υπάρχει στη σύσταση αυτού του καρπού είναι γνωστή για την αντιισταμινική της δράση (άλλες πηγές της το μπρόκολο και τα κόκκινα κρεμμύδια).