Δευτέρα, 24 Οκτώβριος 2016 07:13

Άγχος

Rate this item
(5 votes)

Η κορτιζόλη, η γνωστή ουσία που παράγει το στρες ανεβαίνει κατακόρυφα, και όσο ανεβαίνει αυτή η ουσία, τόσο σε αποδυναμώνει και σε ρίχνει στα τάρταρα... 

Άγχος για την δουλειά, άγχος για να ετοιμαστώ, άγχος για να πάω το παιδί στο σχολείο, να προλάβω να πιω αγχωτικά και με βιασύνη ένα ποτήρι καφέ, να φάω βιαστικά, άγχος και φόβος να μην αρρωστήσω... Παναγία μου κι Αν αρρωστήσω βαριά... και Αν αρρωστήσω, δεν θα μπορέσω να το κουμαντάρω, και Αν δεν μπορέσω να το κουμαντάρω θα με πάρει απο κάτω και Αν με πάρει απο κάτω, ίσως πεθάνω από την αρρώστια! 

Πάρε μια βαθιά αναπνοή και ηρέμησε. Δεν θα πεθάνεις από την αρρώστια ή από το υπερβολικό άγχος. Είσαι ήδη νεκρός σκεπτόμενος κατ’ αυτό τον τρόπο! 

Κάθισε αναπαυτικά και Χαλάρωσε! 

Άπαντες βιώνουν έντονες ψυχικές και ψυχολογικές συγκρούσεις του εσωτερικού τους κόσμου, φοβούνται τον θάνατο, διατηρώντας παράλληλα και φοβία για την ίδια την ζωή. 

Ο άνθρωπος δεν θέλει να είναι ελεύθερος, διότι αυτό απαιτεί ανάληψη ευθυνών κι έτσι καταντάει ένας φοβισμένος άνθρωπος. 

Συλλογίσου λίγο... Τρέφεις το άγχος σου, προφανώς φέρνοντας στην θύμησή σου γεγονότα παρελθοντολογικά, είτε τρέφεις το άγχος σου τρέμοντας από τον φόβο, για το αύριο και για το μέλλον, για κάτι που δεν έχει έρθει ακόμα και είναι αβέβαιο. Αν είναι δυνατόν! 

Ζήσε το τώρα! Το σήμερα! Αυτό το θαύμα που σου χάρισε η ζωή, το παρόν, που μπορείς να απολαμβάνεις την κάθε στιγμή στη ζωή, κι εσύ το ξεχνάς και κολλάς στο παρελθόν, σε κάτι δηλαδή που έχει ήδη περάσει, και στο μέλλον, σε κάτι δηλαδή που δεν έχει έρθει ακόμα!!! 

Μερικές από τις πρακτικές ιδέες και αγχολυτικές τεχνικές που προτείνω είναι: 

1. Χάρισε λίγα λεπτά στον εαυτό σου καθημερινά. 15-20 λεπτά, απόλυτης ηρεμίας, χαλάρωσης και διαλογισμού. Ο διαλογισμός είναι αγχολυτικός. 

2. Αργές και γεμάτες αναπνοές... Έτσι καταπολεμάς το στρες που θέλει τις αναπνοές σου γρήγορες και βιαστικές. 

3. Πήγαινε έναν περίπατο, αν μπορείς και μακριά από την πόλη και εστίασε στα θετικά που συνέβησαν στην ζωή σου και σε τίποτε αρνητικό. 

4. Ακούγοντας μουσική, κατευνάζεται ο πόνος.Η μουσική σύμφωνα με έρευνες βοηθάει ακόμα και το ανοσοποιητικό μας σύστημα και απαμβλύνει τον εσωτερικό μας πόνο. 

5. Σωστή διατροφή. Ιδίως σε φρούτα που περιέχουν βιταμίνη C. 

6. Άσκηση. Νους υγιής εν σώματι υγιεί. 

7. Μπορείς να χαμογελάσεις, να γελάσεις και να αφεθείς σε αυτό ακόμα κι αν δεν είσαι χαρούμενος. Οι μύες του προσώπου στέλνουν τα δικά τους μηνύματα. 

8. Τον φόβο, ή το άγχος που βιώνεται για ένα συγκεκριμένο θέμα απλοποιήστε τον, σε εικόνες, στιγμές, μέρη. 

9. Γράψε σε ένα χαρτί τι νιώθεις όταν σκέφτεσαι το θέμα που σε βασανίζει. Πως αισθάνεσαι βιώνοντας ένα αρνητικό συναίσθημα; Γραψε επίσης πως αντιδράς όταν το σκέφτεσαι και συνάμα, γράψε πως θα αισθανόσουν απαλλαγμένος από τέτοιου είδους αρνητικές εικόνες και συναισθήματα. Τελος, σημειώσε και τόνισε τα πράγματα για τα οποία είσαι ευγνώμονας, περήφανος και ό,τι σε κάνει χαρούμενο. 

Το ότι είσαι Εσύ σήμερα είναι δημιούργημα των πράξεών σου στο χθες και το ότι είσαι εσύ τώρα, θα είναι οι ρίζες και τα θεμέλια για το τι θα είσαι εσύ αύριο... 

Οπότε, εστίασε την ζωή σου στο σήμερα και πες ΟΧΙ στις αρνητικές και αγχωτικές σκέψεις. 

 

 

James Alexopoulos 

Συγγραφέας- Coach-Ομιλητής 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.